torsdag 27 november 2008

The ribbon on my wrist says "Do not open before Christmas."

Sitter just nu hemma hos Chrissan och fryser om fötterna.. Det där med vinter är inte riktigt min grej har fryst konstant typ hela veckan!

Kom på att jag inte hunnit skriva så mycket om vad som hänt nu i veckan..

Tisdag:
Studiebesök hos en tränare i Akademisk Ridning, det var intressant och hon pratade mycket om olika sätt att agera runt hästarna..
Iallafall så hade Eva som hon hete grymt fina hästar, bl.a en riktigt kritvit häst av någon spansk ras som jag inte kom på vad den heter nu!
Sen hade hon även en STOR kallblodstravare som var säkert 170 i manken vilket inte är vanligt för dom, och med jätte lång och fin man! Häftig häst!

Sen hade hon ju som de flesta hästfolk både hund och katt, hennes hundar var verkligen fina, ena var kanske i Doris storlek men med massor med päls, ingen aning om vilken ras den var men den var precis som Doris en stor knähund! Så hade hon en Svart långhårig Chihuahua, kärlek? En smula kanske!

Onsdag:
Skulle hålla ett tal om Islandhästen, dess historia och varför vi ska bevara rasen så ren som den är nu..
Jag var toknervös som jag alltid är då jag ska prata inför folk, men det var bara Malin, Eja och Elin i klassrummet och så en lärare såklart och vi alla var väl nervös så det gick bra, vi peppade varandra och mellan talen var väl inte stämmningen sådär jätte seriös vilket var grymt skönt! Dessutom fick vi tuggummi!

Torsdag:
Idag har det varit som vanligt, matte och engelska B, även om ingen av lektionerna var sådär jätte seriösa, vi skulle egentligen ha ett tal på Engelska inför hela gruppen men vi är många som har svårt att tala inför folk så först ska vi lämna in de skriftligt och sen får dom som inte vill prata inför alla prata inför små grupper..

Ska iallafall skriva om musik inspererar till självmord och mord.. Eftersom jag lyssnar på endel musik som blir beskylld för det, t.ex. Manson som fick skulden för Columbine High, och Evanescence får ofta skulden för att få ungdomar deprimerade och ta livet av sig..
Har lyssnat på dom i flera år och vad jag vet så är jag ganska så levande fortfarande!

I guess i just lost my husband
I don't know where he went
So I'm gonna drink my money
I'm not gonna pay his rent (Nope)
I got a brand new attitude
And I'm gonna wear it tonight
I wanna get in trouble
I wanna start a fight

So so what?
I'm still a rock star
I got my rock moves
And I don't need you
And guess what
I'm having more fun
And now that we're done
I'm gonna show you tonight
I'm alright, I'm just fine
And you're a tool
So so what?
I am a rock star
I got my rock moves
And I don't want you tonight

Inga kommentarer: