fredag 24 oktober 2008

I know this hurts, it was meant to!

Det är INTE min dag idag!

Första incidenten:
Hittar bl.a. min kamera i en fin liten smält glasspöl (som egentligen var stor) även staffans filmer låg i pölen så då var det bara att rengöra och kolla så kameran fungerade, turligt nog så gör den det, och jag får hoppas att den fortsätter fungera länge!

Andra:
Vi är tre stycken i våran grupp som arbetat om rasism/allmänhetens syn på invandring och invandrare, och då vi håller på och stället i ordning alla grejer så säger läraren till oss klart och tydligt att det alltid måste vara iallafall en från gruppen brevid våra saker och vi i gruppen bestämmer att vi jobbar i två "grupper", jag själv och dom två andra i en grupp och att vi ska jobba 30 minuter, ha rast 30 min o.s.v. var mestadels en i den andra lilla gruppen som sa att vi skulle göra så..

Sen så då jag har rast så sitter jag och Chrissan vid "emobänken" inne på CK och ser mina två andra gruppmedlemmar åka ner för rulltrappen så då har dom alltså lämnat "vårat" arbete obemannat, jag skickar sms till den ena och det tar lång tid innan jag får svaret att dom var tillbaka och faktiskt bara lämnat tvärt och med ett litet "jamen dom andra i klassen var ju ändå kvar"

Problemet var ju att vi inte FICK gå iväg alla 3, och jag hade rast och dom såg troligvis då jag gick iväg, å sen när behöver man vara två pers för att köpa öronproppar från Claes Ohlsson? Vad jag vet så behöver man bara vara en person för att handla där, eller har jag missat nått?

Sen vet jag då inte vad dom har för superhörsel, eftersom jag stått där några min före då estetarna troligtvis spelat på exakt samma volym utan att jag tyckt det varit så högt, nog för att jag är uppvuxen med en pappa som är väldigt duktig på att spela på hög volym och jag är själv inte så dålig på det! Och dom andra i klassen såg då heller inte ut att klaga på det!

Sen 3:dje
Då vi stökat upp allting till manifestationen så frågade jag läraren som var med om jag kunde lägga mina väska och en påse med mina skor, vantar och staffans filmer i skolans minibuss och det gick jättebra för han för minibussen skulle ju ändå stå där hela dagen..

Sen vid dagens slut så tar jag ut väskan från bussen och sen träffar jag på min bror och följer han på ica, och efter det så går vi mot busstation och då kommer jag på att nått saknas.. och då kommer jag på att påsen fortfarande ligger i minibussen och att den troligtvis var halvvägs framme vid skolan så det var ju inte så mkt att göra åt, speciellt då jag inte ens hade numret till läraren som körde eller visste vilka som åkte med i den..

Vad är nästa som ska hända? Att jag ramlar och bryter alla ben i kroppen?

This apathetic life must drown
Forever just for me

1 kommentar:

Christina sa...

vi hade då trvligt på stan ;) faktiskt :P men det var lite smått kallt med de där skorna XD