söndag 17 maj 2009

Tout Ou Rien

 


Jag har varit duktig och bränt ut skivor, gjorde en skriva med en stor blandning av massa olika låtar, namnet på skivan fick bli Tout Ou Rien (Allt eller inget) genom att det var en så stor blandning och så låtar på några olika språk! Även om jag har läst franska så skulle jag nog inte känna till att tout ou rien var allt eller inget på franska, utan det har jag lärt mig genom travet där det var en häst som hete det, han hade dessutom köpt billigt som ridhäst men fick en andra chans på travet och blev en stjärntravare, nu är han pensionär (och jag kan fortfarande inte stava det tror jag)

Så jag kände mig lite kreativ och googlade efter bilder på olika hästar som blivit bra mot alla odds och en som var bra men skadade sig och blev slaktad dagen efter, dom andra var

Shutterfly: Hopphäst Vet inte om han passar in egentligen men är tydligen grymt känslig och svårriden och hade kanske aldrig blivit något om ryttaren gett upp helt och skickat han vidare, nu är han världens bästa hopphäst.

Mine That Bird: Galopphäst, Vann Kentucky Derby, han skrällde mot alla odds i Kentucky Derby och kom 2:a i Preakness Stakes.

Theodore O’Connor: Fälttävlan, Stor som en ponny men nådde ändå eliten, han är numera död.

Och så en av mina favoritlegender som fick stå för "inget"
Ruffian Bästa stoet, Var obesegrad fram till sin sista start där det var mästarmöte mellan hon och det årets vinnare av Kentucky Derby Foolish Pleasure, under loppet gick hennes ben av men hon fortsatte ändå springa 400 meter. Hon blev senare begravd på Belmont Park med mulen mot mållinjen.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: