tisdag 29 juli 2008

Tisdag

Vaknade lite sent idag men hann ändå i tid till jobbet, var med Staffan till typ 12 inatt, gick och la mig runt halv 1 och lär inte ha somnat fören 1 någonting så idag har jag sprungit runt och varit extremt jättetrött, har dock sovit nu på eftermiddagen i två timmar, vilket var grymt skönt, sen så borde jag egentligen ha gått å lagt mig runt 10 eller så men det blev inte riktigt som jag tänkt och här sitter jag och klockan bara tickar iväg som vanligt!



Varför går tiden så segt då man måste jobba eller under en mattelektion? Men då man umgås med kompisarna så går klockan jättefort så man knappt hinner med! Det är en av de mest onda saker i mitt liv! Mitt liv skulle behöva en super fjärrkontroll, men då vill jag inte att ha det som i Click! Bara för att den filmen får mig att gråta som en manga figur!

Idag har jag haft många filosofier, mina filosofier är sammankopplat med mitt trötta tillstånd!

Om man äter massor ena dagen så är man hungrig dagen efter, men om man inte äter en dag så är man inte hungrig efteråt, Varför inte? Vad är logiken i det? Borde ju vara tvärt om? Och varför måste man äta så ofta?

Sen hade jag två till tankar, som egentligen håller ihop!
Är man mer älskad då man är död, Våran värld är ond, och vi människor är onda, vi lever, och vi dör, och vissa dör inte av ålder utan dör i olyckor eller dödade av någon annan..



Och det var där min tanke började, så fort någon dör på något onaturligt sätt såsom en olycka eller genom mord så slås det upp i media och förstoras upp, alla vet t.ex. vem Engla är, en liten tjej som blev våldtagen och mördad och nu tycker alla synd om HENNE, vad jag vet så är det inte synd om någon som faktiskt redan är död, många har dött genom åren, men har någon kommit tillbaka och klagat? Nej, inte till mig iallafall! Däremot var det synd om henne då hon träffade mördaren! 

Det for runt massmeddelanden på internet med t.ex. "sätt en ros framför ditt namn på msn om du sörjer Engla" hur i helvete kan man sörja någon som man inte känner mer än en några sidor och bilder i Aftonbladet? Men lika fullt så höll ju många på med det där! Visst det är hemskt att det finns så pass sjuka människor så dom hoppar på ett barn (eller någon annan överhuvudtaget).

Den 20 April 1999 på Columbine Highschool i USA var det en skolmassaker, genom bandet Flyleaf's låt "Cassie" har jag funderat lite på den, även om den är en av väldigt många liknande händelser, iallafall låten handlar om en tjej, Cassie (och i originallåten även Rachel) som blev dödad av killarna som gick in i sin egen skola med vapen och dödade 13 personer + att dom i slutet sköt sig själva..
Eric Harris & Dylan Klebold

Söker man så finns det väldigt mkt information om det, och letar man t.ex. upp låten Cassie så är det långa diskutioner om det verkligen var Cassie som fick frågan "Do you believe in God?" men vem vet? Dom som var i närheten vet kanske! Man hittar bilder på där anhöriga gråter, hur det ligger blommor och ljus vid kors med namnen på offren, undra om Eric och Dylan som sköt fick lika många? Hade dom tagit livet av sig direkt så hade alla sörjt dom!


      Rachel Scott & Cassie Bernall

Till min irritation, såklart finns det en syndabock i det här fallet! Hur kan två ungdomar göra något sådant? Skylla på familjen går klart inte, eller hur? Så nej, vi skyller på musiken! Vi skyller på Marilyn Manson, han ser lite konstig ut, och har väldigt speciell musik (enligt min mening är han ett stort geni, han vet exakt när och hur han ska få uppmärksamhet!)

Men nu var det bara så att efter att det kastats skit på MM så visade det sig att, nej killarna lyssnade inte alls på Marilyn Manson! Nu har ju Manson inte bästa ryktet, det kommer han aldrig ha! Kommer alltid vara någon som stör sig på det han gör, och lyssna på alla rykten men det är kanske det som gör Manson till just Manson, För det första, bara namnet är skapat för rubriker!

Marilyn Manson & Eminem

Men hur kan ett enda band/artist få någon att faktiskt göra något sådant?
Ska jag döda mina vänner bara för att dom sjunger "Kill your friends, I don't care" i en Nightwish låt? En normalt frisk person vet att man inte gör det, kan se skillnad på vad som är rätt eller fel, saga eller verklighet.. 

All heads are bowed in silence
To remember her last sentence
She answered him knowing what would happen,
Her last words still hanging in the air

Do you believe in God
Written on the bullet?
Say 'yes' to pull the trigger
Do you believe in God
Written on the bullet?
And Cassie pulled the trigger
Cassie - Flyleaf


When a dude's gettin bullied and shoots up your school
And they blame it on Marilyn - and the heroin
Where were the parents at?
And look at where it's at middle America
Now it's a tragedy
Now it's so sad to see
An upper class city having this happening

The Way I Am - Eminem


4 kommentarer:

Unknown sa...

herrejösses vad du har tänkt, du borde ringa mig ^^ jag kanske ringer dig lite senare idag om jag kommer ihåg.. tänkte ringa idag men blev inte av.. men när du tänkt sådär mkt så kanske de finns något o prata om

Anonym sa...

Långt inlägg.. :O

Cassie-Flyleaf är fett bra!

Och så håller jag med dig om att det är töntigt att dom anklagar Marilyn Manson för detdära.

:(

och sen förresten, så tjuter jag också alltid som en mangafigur när jag ser Click ^^

/xKittiehx

Christina sa...

Flyleaf är sjukt bra typ oavsett låt ;) men Im so sick ligger ju närmast hjärtat, men cassie duger den med ;) sjukt det som händer.
Om man ska sylla på något borde man väl klanka ner på USAs grundlagar som säger att varje man har rätt att försvara sitt hem = alla har rätt till vapen. Vilket är sjukt. I Sverige måste man ha vapenlicense och jägarexamen osv, men i USA behöver man bara kliva in i en vapenbutik och vänta på sin höjd någon dag innan dom får ut vapnaet. Och sen skyller dom på Manson. Helt sjukt...

Christina sa...

jag skyller på teletubbies. Är det bara jag som tycker att dom är creepy?